Pengikut

SELAMAT DATANG KE LAMAN Agrohias.blogspot.com

Tanah pertanian yang luas saujana mata memandang tidak akan mendatangkan manafaat sekiranya tidak diurus dengan baik, sebaliknya kawasan persekitaran rumah yang sempit dan terhad boleh memberikan pulangan sekiranya diurus dengan betul.Disamping sebagai sudut rekreasi dan santai, persekitaran rumah juga dapat menghasilkan keperluan harian seperti sayuran dan buahan segar sekiranya ada usaha dan kemahuan.Blog ini dibangunkan khusus untuk berkongsi idea dan pengalaman rakan yang meminati bidang agro sama ada sebagai tanaman hiasan, sara diri atau komersial. Juga sebagai medan mempromosikan teknik berkaitan agro dan hasil yang diusahakan.Semoga ruangan ini memberi manafaat kepada kita semua- Budr® Agrohias.blogspot.com

COUNTER

Translator

Khamis, 1 Julai 2010

Pewarna Nasi Kerabu

Nama sebenar pokok ini saya tidak pasti, tetapi bunga daripada pokok ini biasanya digunakan sebagai pewarna untuk menjadikan nasi kerabu kebiru-biruan.


Lokasi SKB 3

7 ulasan:

  1. Salam tuan...
    Kalu tak silap saya namanya bunga Talang...nama saintifiknya Wallahu'alam... try tuan google cari..
    Saya selalu buat Nasik Kerabu Kuning je, takde bunga talang di sekitar rumah... malas nak pegi round cari.. :)

    BalasPadam
  2. bunga yang cantik, macam nama kampung saya la pulak tu..Kampung Talang tapi tak penah pulak jumpa bunga ni kat kampung saya ni..

    BalasPadam
  3. ooooooo...... firstime tahu, ingat diorg guna pencelup...guna bunga je rhupenya..

    BalasPadam
  4. t kasih atas makluman dan perhatian tuan2 dan sahabat blog

    BalasPadam
  5. selalu tumbuh tepi pagar n kat semak semak tuu ... jgn tertukar ngan bunga serombong udah .. biru gak kaler dia ..

    BalasPadam
  6. sedap nasi kerabu ni.. dengan ulaman,budu,keropok,telur asin,ikan goreng celup tepung..warna biru lagi membangkitkan selera..

    BalasPadam
  7. wah org dan sahabat pantai timur pastinya lbih arif...maknanya bunga ni dari jenis tumbuhan liar la...bunga srombong tu x boleh guna ke?

    BalasPadam

nuffnang

Senarai Blog Pilihan